zondag 9 november 2008

..Dooie doos.. neem een ligfiets.

Gisteren hoorde ik een gesprek aan tussen 3 vrouwen (rond de 30). Het ging over fietsen en het ongemak wat (bij hun) daarbij ontstond. Ze kregen na een aantal kilometer fietsen last van een “dooie doos” maar hadden zo hun eigen oplossing hier voor. De een stopte na een aantal kilometer fietsen en ging een stukje lopen om het bloed weer door het getergde onderlijf te laten stromen om daarna weer verder te gaan. De ander ging een stukje staand fietsen waardoor het onder lichaam wat meer ventilatie kreeg. De laatste vond zo’n “dooie doos” onder het fietsen eigenlijk maar niets en gaat nu met de auto.
Nu durfde ik mij niet in het gesprek te mengen omdat ik weinig verstand van dit ongemak heb … en mijn glimlach zou niet helemaal serieus overkomen…. Toch .. (als dit mochten lezen) een andere zadel zou al kunnen helpen of neem gewoon een ligfiets daar zijn de drukpunten anders en wordt het onderlichaam ontzien.

Toch bij (jonge) mannen haalde ze vroeger er ook een voordeel uit. Sommige ouders (In het gelovige gedeelte van Vlaanderen) zetten hun pubers op wielrennen. Zo op de kasseien zouden de jonge mannen met hun getergde onderlichaam minder aan de meisjes denken. Waarschijnlijk dachten ze aan een natuurlijk voorbehoedsmiddel . Gelukkig zijn er nu andere middelen :)